Pages

Saturday, November 20, 2010

kesah seorang taiko ..(~,~)

i just keep smiling when looking at these photos...=)
sometimes when i'm too stressed or got bored
i'm just browse 'this' doc in my lappy and...tarraaaa...
i SMILE
sometimes it makes me LAUGHING...
hahahahahaha...




this is the rite way to capture ur own photo okew..
..heee..~~



"opsss....ni tempat sy...jgn gango0..."

ada gaya pemain bola Malaysia...??


"see...this is my place...hee.."



waktu rehat...angan kaco0


melawat jajahan taklukan...ke-1
hahaha....


"cmne nk pakai benda nie...??"


"ape nengok2..."


tinjauan kawasan taklukan ke-2....

(*tgk muka...seriousss bangatttt....hahahaha...)


kawasan taklukan ke-3....(kbmall..heeee...~~)


even thought she just a little taiko gurl
she really make my day more cheerful...
miss this taiko alot...
muahxx...
kadangkadang timbul sesal
kadangkadang timbul kesal
kadangkadang timbul kecewa

hati tercuit
hadir cemburu
minda terpaut kenangan silam

benar...
andai dapat diundur masa
segalanya akan ku ubah
gemilang menjadi sejarah

Tuesday, August 24, 2010

~sad~


i don't know why
but i feel very sad
really need someone besides me...
please...='(


Monday, August 16, 2010

~PELANGI~



hidup kita selalu diuji...
setiap ujian mesti ada hikmah yang tersembunyi...
setiap dugaan mesti ada rasa kecewa...
setiap masalah mesti ada jalan selesai nya...
dan setiap yang berlaku mesti ada SEBAB kenapa ianya harus berlaku...

ntah kenapa hari ini rasa cukup sayu bila lihat pelangi di langit
mungkin sebab dah lama tak nampak kelibat 'sang merak' ni
bila dah dapat tengok hati jadi sayu sangat...

dalam banyak2 warna pelangi, tak semua cantik..
dan x semua nya buruk...
tapi bila warna2 tu bergabung...
pelangi nampak cukup indah...
cukup sempurna...

tapi sedang kita asyik melihat pelangi tu
kita leka...semakin lama warnanya semakin pudar
tanpa kita sedar pelangi dah hilang
walau hadir nya hanya sekejap
tapi cukup bermakna...

benar kata sudirman...

engkau tiba bagaikan pelangi
tak bercahaya namun kau berseri
tapi cukup menghiburkan hati ini
seharian waktu bersamamu
tak terasa saat yang berlalu
bagai pelangi petang kau kan pasti pergi jua...


sahabat,
dia ibarat pelangi..
ada bila kita tengah bersedih
tapi hadir nya cuma sejenak
datang tak bertandang
pergi tanpa khabar
hadir nya dia
cukup membuatkan kita bahagia
kita jadi ceria
kita jadi gembira
kita bergelak ketawa

tapi sudah ketetapan Ilahi
pelangi tak akan sentiasa kekal di langit
kita x akan mampu untuk memiliki nya
sampai suatu ketika
kita harus terima
'PELANGI' itu bukan milik kita...



Thursday, July 22, 2010

i love u


waaaaaa.....
baru dua minggu kat UTM
dah ingat rumah
waaa...waaa...waaa...
rindu nye kat rumah

rindu....
baba
umi
pok mer
pok loss
ucuk katy
ain panjang

waaa....
nak balik rumah
nak balik rumah....



Wednesday, July 21, 2010

S.A.H.A.B.A.T


saya dah cukup sabar dengan awak...
selama kita berkawan kenapa awak selalu nak sakitkan hati saya?
awak suka berjanji
awak janji akan sentiasa ada
bila saya ketawa
bila saya kecewa
bila saya menangis
bila saya sedih
bila saya tension

tapi hakikatnya awak tak ada bila saya betul2 perlukan awak
saya merajuk awak pun nak merajuk
kadang2 kan saya bengang dengan awak ni
kadang tu rasa nak sembur je awak cukup2

kadang2 kalau saya rasa geram sangat rasa nak nangis jek
tapi saya nangis sorang2
awak tak tahu pun saya tengah sakit hati dengan awak
yang paling sakit hati dengan awak ni
awak diam je...tak buat ape2...
eeeeee...!!!!!!!!!!!
geram nya saya....!!!!!


tapi satu hari tu,saya pandang langit
nampak bulan...tak penuh tapi cukup terang
mungkin langit pun cerah masa tu
hati saya jadi sayu
tiba2 saya jadi teringat kat awak
teringat sangat2

dengan tiba2 semua jadi nyata depan mata hati saya
saya tak akan cakap awak baik
tapi bila ingat semula ape yang awak dah buat
saya jadi terharu

awak sanggup datang ke tempat saya semata-mata nak hantar saya balik.
bukan nya dekat tapi awak sanggup
saya pun tak tahu ape sebab awak sanggup datang

semua tempat yang saya cakap nak pegi,awak tunaikan
awak tak kisah berpenat sikit pun
berlebih sikit pun tak ape asalkan saya puas hati
tapi kenapa awak buat semua tu?

saya pelik kenapa saya boleh berkawan dengan orang macam awak
saya rasa selama kita berkawan
saya banyak sakit hati
saya menangis,saya kecewa,saya sedih
tapi saya tetap berkawan dengan awak

sampai satu ketika saya sedar
itulah istimewa nya awak dalam hidup saya
walaupun awak cuma kawan saya
tapi awaklah kawan istimewa saya
saya gelak dengan awak
saya sedih pun dengan awak

itulah nama nya sahabat
kita gaduh pun dengan dia
merajuk dengan awak
ketawa pun dengan awak
menangis pun dengan awak

awak tahu sekarang saya cukup2 marah dengan awak
dan awak tahu sebab apa saya marahkan awak
tapi berbaloi ke kalau saya marahkan awak
sebab awak dah jadi sebahagian dari hidup saya
awak cukup istimewa dalam hidup saya
awaklah sahabat saya
untuk selama nya...




JUST FOR U..
XOXO

Tuesday, July 20, 2010

my jalurlebar...

yeahh!!!!
my jalurlebar dh blh guna semula dh...
hepi sgt2...xder la nk tumpang org sgt dh...
hehehe....


Monday, July 19, 2010

hehe..hihi...

waaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!
dh berkepuk2 dh blog sy ni....
lame giler laaa dh x update....
winduuuuu nye kt blog......

sort kind of busy this time...
lps ni lg busy....
ntah sempat ntah x nk update blog lps2 ni..
huhuhu..
ape2 pn sem baru dh mula..
azam awl2 kuat la lgi..
dh tgh2 t xth la cmne..
hehee....
gtg...miss u alll...
XOXO...

Tuesday, June 8, 2010

TEKANAN

salam...
selamat bertemu lagi...
post ni sje2 je disebutkan di sini sebab sy xder idea sgt dh nk tulis ape...
mungkin sebab penat dari kenduri kawin last week & mungkin jugak sebab kan tekanan...
tekanan ape yang menekan2 sy sekarang ni?
hehe...ntah la,sy pun x tahu ape yang menekan...
tapi selalu nye bila masalah2 mula datang secara serentak, kita akan mula TERTEKAN...

1. LUAHAN ISI HATI

hmm...banyak cara nak hilang kan tekanan...ramai orang cakap kalau tertekan kita kena luahkan..cara nak luahkan pun ade banyak jugak...salah 1 cara nya ialah ceritakan pada orang lain..supaya kita rasa lebih tenang...biasanya lepas kita luahkan pada orang lain, secara automatik kita akan rasa lebih lega...tapi, x semua orang boleh kita ceritakan & x semua orang sudi nak dengar cerita2 masalah kita...jadi, ade cara lain lagi x????

2. KEJE...KEJE..KEJE

ade jugak orang cakap kalau nak hilang kan stress, kita kena buat2 sibuk supaya kita boleh lupakan seketika masalah yang mendatangkan stress kepada kita tu...jadi, ape perlu kita buat??mungkin dengan cara bersenam dapat hindarkan kita dari berfikir kepada masalah2 kita...bila kita bersukan, otak kita akan fokus kan kepada aktiviti yang sedang kita lakukan iaitu bersukan...patut la orang laki ni kalau die stress dengan orang pompuan mereka lebih senang lepak dengan kawan2 & bersukan...jadi,orang pompuan kena la faham ek...(hehe...nasihat untuk diri sendiri jugak)

3. PILIH TEMPAT

ape lagi ek yang boleh kurang kan rasa tertekan kita tu?sesetengah orang memilih untuk pergi ke sesuau tempat yang lapang sunyi untuk tenang kan fikiran..mungkin boleh jugak cara ni...bila balik je, kepala mesti akan rasa ringan sket...mana tak nye, bila tengok air sungai mengalir perlahan2, naturally hati & perasaan kita pun akan terbawa2 dengan situasi itu...sejuk mata memandang lah kata kan...hmmmm...ade lagi tak????

4. JERITAN BATINKU

haaa...kalau semua cara2 di atas tak leh nak pakai, cuba pulak cara ini...pergi la kat 1 kawasan yang lapang & make sure memang xder orang lalu lalang...bile line dah clear cuba la jerit sekuat hati...laungkan ape yang terbuku, terpencil, segala macam ter lagi kat tempat tu...banyak orang yang buat macam ni hati die agak lega juga la....itu untuk orang2 yang ader pitching tinggi...untuk mereka2 yang kurang berbakat dalam high note boleh la mencuba untuk menangis sepenuh hati...menangis ni bukan la 1 kesalahan malah kadang2 ianya sebagai pembersih mata kita...jarang2 nak basuh mata, xyah beli ubat untuk basuh mata tu...sekarang dah ade cara lain yang lebih bagus..free of charge... tapi kalau banyak sangat x elok jugak...basuh kerap sangat nanti ade masalah lain pulak...

5. TERSENYUM

last but not least, kaedah ini jarang dilakukan tapi adalah paling mujarab...as a human being, kita xkan lari dari masalah...tak kira la masalah kecik atau pun besar...bila semua ni terjadi, cuba la kembali kepada asas kita as human...kembali la kepada yang 1...amek wudhuk & dekatkan diri kita dengan Maha Pencipta...DIA yang menciptakan kita, semestinya DIA tahu ape yang kita rasa & faham ape yang kita lalui...hehe...insyaallah semua nya akan baik2 sahaja...

akhiri kata,sekarang mungkin jugak sy tertekan & mungkin jugak tidak...apa yang sy tulis ni lahir nya dari ape yang sy rasa sahaja...mungkin betul mungkin tidak...hehe...semoga tekanan ini tidak mempengaruhi hidup sy sekarang...insyaallah...amin...=)

GTG,adik sy dah mula bising2 nak ajak kuar...syok nye...bubye...=)
XOXO...

Saturday, June 5, 2010

kasihku buatmu

tempat: sebuah rumah teres dua tingkat
acara: menonton cerita alvin & the chipmunk
penonton: atuk & nenek bersama cucu2 mereka

sedang seronok melihat dua generasi dapat berkumpul bersama, menghabiskan masa bersama,ketawa gelak bersama2,teringat aku kepada nenda di kampung...terimbaslah kembali saat kami sekeluarga sedang berseronok seperti itu menonton cerita kegemaran kami semua...cuma berbeza..kanak2 ini masih mempunyai nenek dan datuk sedangkan aku cuma punya nenek...tapi mungkin nasib aku lebih beruntung kerana aku punya nenek yang masih lagi sehat sedangkan nenek mereka terlantar sakit..walaupun kelihatan nenek itu masih mampu ketawa disamping suami tercinta(atuk) dan cucu2nya,tapi kesakitan yang ditanggung memang tak dapat untuk diluahkan dengan kata2...gelak ketawa dan senda gurau kadang kala mengundang teguran kecil dari atuk...

atuk: perlahan sikit suara tu,nenek nk rehat nie...
cucu2: ok atuk..(dan dengan segera menghormati pesan si tua)

atuk turut ketawa disaat melihat gelagat si alvin disertakan dengan hilai tawa dari kanak2...
nenek turut terikut2 dengan kelatah mereka..turut sama tergelak...
damai sungguh rasa suasana seperti itu...tiba2 aku tersenyum sendiri ketika melihat kan keadaan itu...bahagia sungguh mereka...semoga mereka sentiasa akan berbahagi seperti itu...

lama kaca mata aku terlekat di kaca mata televisyen, tiba2 aku terdengar satu suara kecil dari sudut mengaduh kesakitan...bunyi nya amat perlahan untuk kanak2 mendengarkan nya, tapi suara itu sudah cukup membuatkan mataku tepat memandang ke arah suara itu...

nenek: aduh,lenguh la tangan ni...(sambil menunjuk kan tangannya kepada atuk)

tanpa bersuara, atuk memegang tangan nenek dan pantas mengurut perlahan2...tanpa sepatah kata dan mata atuk terus lari dari memandang televisyen...mata aku terpaku melihat kan keadaan itu...atuk terus tekun mengurut tangan nenek...urut..urut..dan urut...

nenek: cukup la dulu,dah ok dah sikit...tapi rasa nak bangun...

sekali lagi,tanpa sebarang keluhan, atuk memangku nenek dan berusaha membangunkan nenek...tidak terkeluar sepatah pun kata dari mulut si tua walaupun jelas agak sukar untuk dirinya sendiri menampung berat nenek...tapi atuk gigih dan akhir nya nenek dibangunkan dari tempat rehatnya...mata atuk tidak lagi menoleh ke arah lain selain dari terus memandang isteri nya..satu senyuman ikhlas dari si isteri buat suami tercinta kerana telah membantu diri nya...

hati aku tersentuh melihat kan keadaan itu...nenek bukan lah sakit biasa...sebelah kakinya telah dipotong...sebelah lagi hampir2 hilang fungsinya...sakit nenek bukan sehari dua...malah telah lama nenek alami...bermakna atuk juga sudah sekian lama menemani nenek...bermakna juga, apa yang aku lihat tadi mungkin pertama kali aku lihat tapi aku percaya hal itu selalu terjadi...atuk melakukan perkara yang sama kepada nenek...saban hari dan waktu....tak pernah rasa jemu dan tak pernah mengeluh...

kasihya atuk kepada nenek tak pernah berubah walaupun keadaan nenek tidak seperti dahulu lagi...selama ini aku tertanya masih adakah lelaki seperti atuk ini...tidak akan meninggalkan pasangan sehidup sematinya walau apa jua dugaan berlaku...kasihnya atuk kepada nenek tidak pernah berubah walaupun zahir nenek tidak seperti nenek di zaman muda remaja dahulu...

alangkah bahagianya nenek kerana mempunyai seorang lelaki yang cukup budiman...sanggup bersenang dan bersusah bersama...apa masih ada lagikah lelaki seperti atuk untuk menemani aku, bersama aku, di samping aku setiap masa, senang dan susah bersama...layakkah aku untuk memiliki seorang lelaki sebudiman atuk..adakah aku akan sama seperti atuk...bersama insan yang aku sayang setiap masa tidak melihat kepada zahirnya sahaja?adakah aku setabah dan sesabar atuk?

semuanya menjadi persoalan kepada aku...mataku terus melihat ke kaca tv, tapi hanya untuk menatap nya sahaja...ceritanya entah ke mana....perjalanan pulangku penuh dengan tanda tanya...aku mengharapkan insan seperti atuk untuk sehidup denganku tapi apakah aku mampu untuk menjadi seperti atuk?aku memohon agar Allah memudahkan jodohku dan menyenangkan hidup kelak...aku mendoakan agar nenek segera sembuh dan aku akan mendoakan kebahagian atuk dan nenek hingga ke akhir hayat mereka...amin...

Wednesday, June 2, 2010

kepeningan

salam...
ape khabar kamu yg membaca entri sy ni?sehat ke x arini?
suka nye tny psl org sehat ke x sbb hrp kn org akn tny psl kite..(hehe)
tp ade ke yg nk tny psl kite ni...(huhu...sdey lak rse)
hmmm...apsal la tetibe je arini sakit kepala sgt2...
dr tgh hari td lagi mcm ni...ingt kn dh balik umh mnd2 dh ok sket...
tp.....ttp x jd gak laa...mkn ubt pn dh mkn, tp still x ok la yunk...
cmne nk bt nie ek?
ape sbb leh rse mcm ni ek?
sy tgk skunk ni pn ramai sgt org demam2 n batuk2...
psl ape ek?sbb cuaca ke hah?
ntah la,cuaca skunk pn susah nk predict, kadang2 hujan,kadang2 panas...
bile cuaca pn x menentu ni kesehatan pn agak x menentu jgk la..
bile kesehatan x menentu ni,hati n perasaan pn nk ikt sama laa...
adui...penat la cmni...
tp sakit kepala hari ni ade kaitan ke ngn hati n perasaan sy?
ntah la,susah jgk nk teka bab2 ni...
skunk sy rse mcm tenang sket wlpn kadang2 ade gak rse teringt tu...
mgkn sbb agak 'bz' keje, so masa byk hbs kn tuk keje...
ala,lama2 nnt ok la kot kn????
haha...sape thu kn?no one can guess bout future..
hopefully, we will be happy in our own life...
insyaallah...amin...
ok la,nk smbg bt keje sket...nk tngu ttm on ym pn mcm x online je mlm ni...
xder la member nk berbual2 n cri gaduh...hehe...
xpe, tngu lagi mlm esk...hahahahahaha...
ok,GTG...dadaaaaa....muaaahhhssss....=)


Monday, May 31, 2010

~kemalangan~

salam..
dh agak lama x jengah kn jari2 manisku ini ke alam maya ini...
alam yg x ade penghujung nye...
hiashhh....entri pn dh byk tertangguh....
dh bersawang blogku ini...
biasal laa...bile dh sibuk ngn 'keje' masa pn dh terhad sket nk kesini slalu...
lps2 ni xth la sempat lg ke x nk singgah....hmmm..bersawang lagi la blog nie...

x sempat ni bkn ape,bz sket la ngn 'keje2' skunk...
lagi pn kesihatan skunk pn x brp nk mengizinkn sgt utk berblog..
mmg bermasalah la klu bdn x sehat..sume keje bt pn x bersemangat...
bkn nk salah kn takdir,jauh skali nk menyesali ape yg dh jadi...
anggap je la yg tlh berlaku tu mmg dh sudah catatan hidup sy...

kemalangan = accident...
bahasa laen blm thu sama erti nye lagi...
balik je dri keje td, tibe2 telinga ni rse panas2 suam je...
aina qistina dilaporkan telah jatuh di bilik air di rumah nanny die lewat ptg td..
turut dilaporkan keadaan aina adalah baik2 sahaja...
walaupun terdapat sedikit luka2 & bengkak2...
doktor yg memberi rawatan kepadanya memberitahu aina ok...
kerana die aktif..mak ayh die pn ckp die x nangis...
yg jadi kemusykilan nye,cmne leh die jatuh hny disebabkan terkejut dek dentuman petir...
adui...apa2 hal pn che ngah doakan aina cepat2 la sembuh & blh ceria balik mcm dlu..
kite sakit die pn nk sakit jgk...ape la aina ni,sume nye nk tiru che ngah dari kecik lagi...hehehe..

haa...knp sy ckp die tiru sy?sbb nye bila sy sakit je die pn nk sakit jgk..
kisah sy pn lebih krg la ngn aina la..tp terjadinya kejadian itu dh seminggu...
hehe..cmne leh jatuh ek...adui,bile pikir2 mcm x logik lak cmne leh jatuh..
sbb ari2 lalu xder lak rse nk jatuh..
tp itulah org kate dh takdir...nk bt mcm mne lagi...

klu dh jatuh ape lagi,sakit la jawab nye...
luka2 tu biasa la klu jatuh,tp ni lagi teruk..
xder ganti2 lagi...patah xkn tumbuh,hilang tak berganti...
mungkin klu setakat luka2 tu leh sembuh,tp ni mmg xder ganti dh..
waaa...ape nk buat,trima je la kn?
hehe...but, experience is the best teacher..
next time i hope the same thing won't happen to me again...
insyaallah...amin...

harap2 nk g kl ni semua nye dh ok la...
sakit pn mntk2 la dh ok...
klu x susah ma nk travel...
hehehe....anyway,i miss my best fren...
x dpt nk cite my story to him...
tp xpe la,nnt leh cite g kt die...

ok la...xth nk ckp ape dh..lost of idea lately...dun know why...
GTG...bubye...XOXO





Sunday, May 16, 2010

KENANGANKU TERABADI

Bulan Mei tahun lalu hinggalah Mei tahun ni,genaplah usia perkenalan kami selama setahun. setahun seolah-olah sedikit untuk dikira, tapi 12 bulan cukup lama untuk kami lalui bersama. kenangan pahit, manis, gelak tawanya masih segar dalam kotak ingatan sy. dah agak lama tak jiwang macam ni. tak tahu la kenapa rajin sangat hari ni nak menulis penuh2. mungkin sebab dah biasa dengan keje2 menaip kat opis, hehe. disebabkan keje jugak masa nak menerjah ke ruang maya ni sedikit terbantut. bukan penat tapi malas nak daftar masuk mana2 page dah. mukabuka pun dah lama x jenguk, niat nak intai kat opis je,tapi malas juga yang datang. sehari dua ni agak berserabut kepala, keje kat opis pun makin banyak, nak tolong dorang takut makin serabut kan kepala dorang lak. tapi tolong la jugak mana2 yang mampu. tambah lagi dengan keadaan hati & perasaan yang tak berapa nak menentu ni. ntah laa, susah nak luahkan kali ni. tapi apa yang pasti hati rasa cukup sedih, kecewa, marah, terharu, kasihan, senang cite semua lengkap. pakej!

berbalik kepada isu utama, PERKENALAN kami cukup moden, perkenalan di alam maya membawa sy kepada penemuan seorang sahabat baik. dialah tempat segala2 nya untuk sy bercerita, baik buruk cerita tu tak pernah dia pilih. tapi betul kata pepatah orang tua2, sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak sahabat baik. tapi betul jugak kata orang tua2, jodoh pertemuan ni semua nya di tangan ALLAH. ada yang diberi usia jodohnya panjang hingga ke akhir hayat mereka, ada juga yang usia jodoh mereka pendek tapi DIA masih memberikan kebahagiaan kepada mereka sebelum berpisah.

usia kami mungkin untuk setahun, tapi dalam masa setahun ni juga sy belajar erti kawan sejati, erti susah dan senang bersamanya. tak akan pernah cukup untuk sy memberikan penghargaan kepada dia. SAHABAT, TERIMA KASIH YANG TERAMAT KERANA SUDI HADIR DALAM HIDUP INI WALAU UNTUK SEKELIP MATA...TERIMA KASIH.=)




ALYAH-TAK MUNGKIN KERNA SAYANG

Setiba di persimpangan,
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba2
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti

Saturday, May 8, 2010

UCAPKU UNTUKMU

SALAM....

HARI INI SY RSE CUKUP BERSEMANGAT UNTUK MENULIS ENTRI SY...
KERANA APE?KERANA HARI NI ADALAH HARI ISTIMEWA UNTUK SY...
HEHEHE...=)

SELAMAT HARI IBU KEPADA SEMUA IBU2 DI DUNIA INI...
KHUSUSNYA DI MALAYSIA & KHASNYA KEPADA BONDA TERCINTA SY...
PN HJH NIK MERIAM BINTI SULAIMAN...=)

KEPADA BELIAU SY UCAP KAN SELAMAT HARI IBU...
SY SENTIASA MENDOAKAN KESEJAHTERAAN & KESIHATAN BELIAU..
WALAUPUN DIMANA BELIAU BERADA...
SY JUGA SENTIASA MENDOAKAN
KEBAHAGIAAN RUMAH TANGGA BELIAU BERSAMA BABA TERSAYANG...
HJ AZMI ABDUL RAHMAN...=)

CAKAP PSL HARI IBU,X BYK YG SY THU...
TAPI SY TAHU 1 PERKARA...
SY ADALAH MANUSIA PALING BERTUAH DI DUNIA INI...
SEBAB SY TELAH DIKURNIAKN
SEORANG IBU YG TERBAIK DI DUNIA INI...

BILA IMBAS BALIK KENANGAN SY DGN IBU SY...
TERLALU BANYAK NK CAKAP...
X CUKUP DLM ENTRI NI...
HEHEHE...

TAPI SEINGAT SY KENANGAN SY & IBU
SEMUA NYE MANIS2 BELAKA..
WALAUPUN CUMA KENANGAN DIMARAHI BELIAU
SEWAKTU KECIK2 DULU...
TAPI ITULAH KENANGAN UNTUK SY
SAMPAI KE HARI TUA SY NNTI...

BILA SY BALIK KEJA HARI NI
BELIAU DGN GEMBIRA NYE BERCERITA
TENTANG SMS2 YG BELIAU DAPAT...
DARI TEMAN2 MENGUCAPKAN SELAMAT HARI IBU...
CUMA TERKILAN SBB SY LAMBAT WISH...
TAPI XPE,BIAR LAMBAT ASAL WISH...HEHE..
its better than nothing...=)

ERRMMM...
MASA KECIK2 DULU IBU SY AGAK GARANG...
& KETIKA TU SY MASIH BUDAK2...
X FHM LAGI KENAPA BELIAU PERLU GARANG...
TAPI BILA DH MENINGKAT KE TUA NI...
BARU SY TAHU KENAPA...

KALAU BELIAU TAK SAYANG KN SY...
AGAK NYE SY SKRG NI MANUSIA YG TAK ADE TAMADUN...
BELIAU TUNJUKKAN SY JALAN YG BENAR...
BETUL KAN MANA2 SILAP SY...
AKHIR NYE,HARI NI SY MENJADI SEORANG MANUSIA..

THANKS UMMI...
UNTUK SEGALA-GALANYE...
KAULAH INSAN TERISTIMEWA TERCIPTA UNTUKKU...
SEMOGA KAU SENTIASA DIBAWAH LINDUNGAN & RAHMAT-NYA

AKU SENTIASA MENDOAKAN KEBAHAGIAANMU
DUNIA & AKHIRAT
amin...=)

LOVE U UMMI...
FOREVER & EVER...=)






















Sunday, April 25, 2010

~~untuk ke sekian kali~~

salam...

hehe...
kenapa sy bt tajuk mcm ni ek?
ntah,sy pn xth kenapa...
dh xder idea agk nye kot...
tibai je la pape pn..

sje je ni...
dh bosan xth nk bt ape.
opss...lupe bgth..
sy dh smpi umah..
home sweet home sungguh...
best giler la bila dpt balik umah...
hilang sumer penat....
seronok sungguh bila bercuti..

tp....
cuti kali ni x sama ngn cuti sebelum2 ni...
kali ni ke pegi practical training...
x pernah pn bekerja..
nilah kali pertama nk keje...
cuak la jgk rse nye...
harap2 la bos tpt keje tu ok...
n also to da staffs...

tp entri ni xder la nk cakap psl training ni..
ni cakap psl 'penat' sebelum balik umh...
hahahaha....

kenapa?
'penat' kemas bilik...
biasa la dh hbs hujung2 sem mesti la nk cuti...
tp sebelum cuti tu ...
korg ingt kolej nk bagi ke kita blah mcm tu je???
xder nye..

dorg mesti nk kita kemas2 bilik dulu...
mau kne kosong kn bilik...
n jgk bersih kn sekali..
klu x ken denda..
x psl2 hujung2 sem ni nk kne membayar kt dorg...

tp msa kemas2 bilik aritu..
aduii...punya la penat...
mcm nk tercabut pinggang...
makin di kemas makin byk lak barang2 nye...
hahahaha..

tp akhir nye sy berjaya jgk 'bersih' kn bilik tu...
sama mcm mula2 masuk bilik tu...
x caye???
tgk gambar2 kt bwh nie..
hahahha...
ni real nye tau...
xder tipu2..
ok la,dh mls nk menaip..
tgk je laa...

haa...caye x???

ni gamba sebelum...

ni gamba selepas...

sebelum dimasukn ke dalam kargo 'NBX'

hahaha...
amacam???
x caye gak ke?

ok la,dh penat nk menaip..
nk tido dulu..
esk stat keje...
kena tido awl..
takut x bgn lak...

ok..
adios..
bubye...

XOXO...







Wednesday, April 14, 2010

~~hari yg tersangat penat~~



salam...=)
erm....masuk lagi entri baru...
banyak benda dh jadi dlm masa terdekat ni...
daripada mode sedey2, sikit2 terubat jgk kesedihan tu...
dlm masa tengah banyak masalah tu...
hati tetap kena cekal...


PROCESS CONTROL FINAL...
pegh...lega rase bila dh habis paper tu...
punya la bertungkus lumus nk habis kn masa 3 jam dlm DSI tu...
kluar2 je aritu dri DSI mcm nk beku je rase...
blh jawab ke xleh jawab ke skrg ni dh malas nk pikir...

tp 'seksa' sem ni x habis lagi walaupun dh habis control...
PRESENTATION FOR PROPOSAL 1...
wahhh....cuak habis laa....(@_@)
mmg x tahu mcm mane nk cakap cuak nye harini...
mmg mcm ni ke klu orang laki nnt nk propose...
eeeee...takut...

walaupun masa nye sebelah petang...
tp sy dh cuak dri pagi...
adoi...nk tarik nafas pn mcm dh x tertarik...
mcm x ade nafas pn ye jgk..

makan tgh hari pn mcm dh lama x makan...
hahaha....
mcm org kebuluran...x caye tny la dak2 ni...
tengah2 makan tibe2 teringat baju x gosok lagi...
adoii...lagi x senang duduk kt dlm mamak td...

haa....dh sampai je bilik terus semayang...
gosok baju pn cepat2...dh x kisah kedut ke x...huhu
& saat itu jgk la cuak sy bertambah2....
duk dlm keta berair-cond pn dh x rse...

sesampai je kt bilik presentation...lagi la cuak..
bkn nye x pernah masuk dlm bilik tu..
hari2 kot masuk bilik tu sebelum ni...
kelas hari2 kt situ kot...
tp semalam lain...

fuhh....tunggu punya la lama...
sekali ade tea break...
agak2 dh lepas pukul 3.30 ptg Dr bagi rehat...
wahhh...lagi2 la cuak...
masuk je balik bilik tu,I am the second presenter...

sampai giliran,sy present la ikut cara sy...
then, sampai la Q&A session...
waaaa....part ni mmg nk nangis je rase...
kenapa tny soklan yg x berkait dgn research...

tp xpe la..
I take it as positive comment...
br thu byk lagi yg kena belajar...
thanx to panels...
nampak ganas tp ok je semua...

everything going smooth...
tamat lah sudah sesi presentation psm 1...
fuhhh...ni baru proposal..cmne klu present psm 2 nnt...
xnk la bayangkn sekarang...
yg penting memang penat sgt...

oh,balik je ade lagi 1 kejadian mmg xkn dilupekn la..
haaa....sape thu mmg akn gelak...hahahaha..
ape2 pn semalam antara hari penat sy...
hal lama pn masih x settle2 lagi laa...=(

ok la...dh penat la nulis...
oppss...sblm tu...der upload sket gamba2 pteang semalam...
chillll!!!!
muahhh...muahhh....



erm...tgh tgk org present..turn dh nk dekat..


ni betul2 baru kluar bilik,hehehe...xth la ikhlas ke x senyum tu...


wiiii....muka sumenye penat present...

ni kt kedai makan...lapooo...=)

hmmm..memang penat pn hari tu...
tp tetap chill..
hehehe....

k,t tulis lagi...
bubye...

XOXO






Friday, April 9, 2010

~~papan kekunci ditekan lagi~~

mode:masih bersedih ='(

still lam mode sedey,tapi dh kurang dr hari semalam...
oleh sebab kesedihan itu,kwn2 dh bwk sy kuar mkn smpi pagi br balik...oleh itu,sy x tido pagi semalam & cuma melelap kn mata setelah pagi menjelma...
disebabkn kesedihan semalam sy berniat utk mendiamkan diri je hari ni sbb tu la sy tido je sepanjang hari...
walaupn terjaga sekejap2,tp sy tetap xnk bangun...
hmmm...memang malas giler2...xth la kenapa...(dh sah2 la mandi pn lmbt..hihi..)

bile rse kepala dh cukup berat & x mampu lagi nk tido,sy bangun la jugak...buka mata tgk jam..alamak,dh pukul 3 ptg...OMG,lama nye sy tido...niat pagi td bgn pegi repair motor...nmpk gaya mmg x terrepair lah motorku itu...kepala tgh kusut psl hal semalam skrg nk kne pikir plk psl motor lak...
tapi ape2 pn sy nk ucap trima kasih kt member sy...en. muzakir sbb die sudi sgt nk tlg sy repair motor...
bile kite tgh susah mcm ni br kite nmpk mana kwn kite yg sebenar...

tp nasib mmg x sebelah kt sy kot ptg td...nk kluar g bengkel motor ngn en muzakir,tibe2 hujan trn dgn lebat nye...tp en. muzakir dh janji die nk tlg esk plk...trima kasih lagi skali...

so,disebabkn sy masih didalam mode sedey sy xder ape nk buat skrg...nk study pn malas lagi...hmmm..btl2 pemalas...
tp kekusutan tu terubat la jgk bile kwn2 sy ajk mkn aym penyet...ni la gunanye kwn...tempat utk kite bersandar...hehe..

dh xth nk ckp ape,secara konklusi nye ini sje yg sy bt hari ni...


tgk je kt lappy kesayangan nie...
tgk2 gamba aina...
ok la tu...
lama2 nnt ok la kn?

setiap perubahan memerlukan sedikit pengorbanan....
"tanpa kerberanian mimpi tidak akan bermakna"
-soal hati-

p/s:kpd kwn2 yg menyokong sy skunk nie,trimas sgt2...
to acik:sedey la cik...huhuhu...

~~bila jari jemari memetik papan kekunci~~


herrmmm...tajuk kali ini agak berlainan sedikit dgn entri2 sebelum ni...knp agk nye ek...hari ini sy rse agak sedih...lama jgk x rse mcm ni...nk kate sy emosi lebih,rse mcm dh kurang...walaupun mata agak bengkak sedikit akibat menangis,tapi sekarang sy dh rse ok sket...mekaseh kpd kwn2 sbb sudi teman sy kuar tenang kn hati sekejap...tp knp sebenar nye sy sdey?

setelah hampir setahun bersama, luangkan masa senang & susah bersama x disangka jodoh x panjang...ari ni terjadi nye pergaduhan besar antara sy & kwn baik sy...sape nama nye x perlu sy nyatakan...kwn2 yg rapat pasti thu sape yg sy maksud kn tu kn...

perasaan x dpt digambar kn & diluah kn ngn kata2...sy x thu ape salah sy sampai ini yg terjadi kpd hubungan kami...tp,ape yg penting sy harap die lebih gembira lps ni...sy sentiasa mendoakn yg terbaik bt die...sy maafkn segala kesalahan die & sy harap die maafkn sy jgk...

sekarang,sy cuma nk teruskan hidup dgn lebih gembira & lebih bermakna...semoga die ketemu ape yg die hajatkn begitu juga sy...hmmmm...bile dh menulis ni tibe2 lak rse sdey...so,sy rse smpi sini dulu la kot...nnt x psl2 air mata mengalir lagi..hehe..

sekian dulu la...
nnt tulis lagi...
(',')

Tuesday, April 6, 2010

~~kenanganku~~

=)

pejam celik pejam celik
rupa nye masa berlalu begitu pantas
hampir 3 thn berlalu
tp ingatan ak msh segar
terhadap dia

dulu,bila teringat kn diri nya
ak menangis dan bersedih
tp sekarang bila teringat kn diri nya
ak mampu senyum kembali

suatu ketika dulu
dia hadir menceriakn hidup ak
menemani ak
waktu senang dan susah
terasa indah kenangan itu

namun, jodoh pertemuan di tgn Nya
usia kami x lama tp ak tetap bahagia
mengenali seseorang seperti nya
cukup utk bt kn diriku rse dihargai

kenangan bersama nya cukup indah
kepayahan mengajar ak menjadi manusia lebih sempurna
hari ini ak hidup di atas kenangan kami
ak lihat dia kini bahagia
bersama insan yg dia syg

ak tetap mendoakn yg terbaik bt nya
agar dia kecapi kebahagian dlm hidup nya

=)



Monday, April 5, 2010

xder pape pn..

bile dh dtg tyme study week...
lemah je rse bdn..
x larat nk fikir buku2 jek...
tyme2 mcm ni jgk la mslh leh dtg dgn serentak...

org ckp klu kite tgh mrh x elok sgt klu berckp
tkut terkeluar bnd2 yg x ptt...
tp mcm mne nk kurang kn rse mrh tu
klu x luah kn???

dan yg sebenarnye
mmg byk sgt mslh dtg kt ak ni..
secara serentak..
mslh ni pn pilih la tyme2 yg elok2 sket nk dtg
dh la dtg x berjemput
pulang x bersuruh

hrp2 ak mampu tabah hadapi sumer ni..
huhuhu...chaiyok..chaiyok...
atin buleh!!!!

anyway,gud lark frens 4 da final exam..

Friday, April 2, 2010

~~kebanggaanku~~

salam...=)
hmmm...sbnr nye wa xth nk karang pe kali ni..
wa ngah tngu wa nye gmba upload lam fb wa..
so,ngah mls2 ni msk jap tgk2 post..

tp alang2 dh msk ni
bek wa teruskan je perjalanan wa
menjelajah ke atas post2 wa
so,arini wa nk share sket la
gmba2 wa petang td
ngn famili wa yg terchenta...

last week wa pny la rindu ngn famili wa
terutama wa nye umi
xth la npe..naluri kot
ntah...wa pn xth
tp dgn tidak disangka2 dorg dtg KL
nk jmp wa..kih5..mcm manja lak rse..

dh dorg dtg KL xkn dtg je
so,pegi la jln2 sket..
tp disebabkan berjalan la
ktrg sume pening2
wakakakaka...
nk thu npe?

ktrg g cosmo world kt TS
men pny men smpi sakit kepala
tp best gillerrr n happening seh
dh lama x hang out ngn famili wa mcm ni

so,ni der sket2 shoot sepanjang ktrg memening kan kepala ktrg
lets pic talk..=)

happening hbs la...wakakaka



shoot yg paling menarik


luv u all....XOXO


one of my best pic


familiku...kesayanganku...

Saturday, March 20, 2010

....emosi terlebih sudah...

ini ade sket kisah wa
kisah wa ni wa xth la nk bg scope ape
sbb wa sndr xpasti ngn diri wa.
drpd wa melalut,br wa cite straight 2 da point laa

hal ni br je terjadi semalam
sedang asyik wa menyiap kn wa nye proposal
mata wa dh rse agk keberatan
mntk untk direhat kn(mksd nye tido)
masa tu dh pkul 4a.m

stlh wa rse dh puas hati ngn proposal wa tuh
wa pn siap2 kn diri utk tido
wa letak je pale kt katil
selesa je rse,hilang penat 1 bdn....tp....

wa xleh tido
penat dh wa cbe pejam mata wa
makin wa pejam
makin jelas lak wajah2 itu
hati wa dh jadi x keruan
wa xth ape yg jadi kt wa tyme tuh

wa paksa jgk mata wa tuk tido
makin wa paksa makin pedih mata wa
last2 wa bkk mata wa
penat dh duk paksa2

tibe2 ader 1 persaan menyerang wa tyme tuh
serangan nye x mampu wa tahan
kubu pertahan wa x ckp kuat
hulubalang2 air mata wa gugur 1 demi 1

wa makin x fhm ape jadi ngn diri wa
makin wa diam makin laju lak air mata wa jatuh
wa pejam mata wa
wajah tu makin jelas & makin jelas

bila wa amat amati,tu la wajah yg wa ngah rindu skunk
dulu,kini & selama nya
wajah tu la yg wa tatap selama wa dh berusia 22 thn ni
tibe2 wa nmpk la wajah pasangan dia
aduhhh....makin parah lak air mata wa tyme tuh

pada saat & ketika itu
wa dh x ingt kn mata wa yg penat & mntk tuk direhat kn
yg wa thu mata wa nk nangis je
wa dh jd makin x keruan
pusing kiri salah pusing kanan pn salah

dh lama wa xder perasaan mcm ni
last wa ingt masa wa kt matrik dlu
tu pn sbb wa nk final & dh lama x balik kg
tyme tuh wa nangis cmni gak laa

tp kali ni makin teruk je wa rse
nk je wa mek fon nk call dia
tp memandang kn tyme tu dh pagi sgt
wa xnk ganggu dia
wa decide esk je la wa call

cuma nye wa xth ape sbb wa leh nangis
nk kate wa sakit,x pn
nk kate wa xder duit,ok lagi
nk kate wa tensen keje byk
rse mcm dh byk gak yg dh siap

last2 bile wa discover balik
rupe2 nya wa rindu kat dia
ummi wa & jgk baba wa
wa xth cmne la wa leh terlebih rindu smlm

nk kate wa dh lama x jmp dorg
last 2 week ktrong gather kt KL
ntah,wa xth la npe wa jadi mcm tu
tu ke homesick?
ntah laaa....

wa pn x pasti ngn perasaan wa tyme tuh
rindu kt pakwe pn x mcm ni
(nk rindu cmne,pakwe pn xder..auuwww)
cuma,yg wa thu
wa rindu bangat sama mereka
kapan kite bisa ketemu =(

last2 wa x ingt mata wa pejam pd pukul bpe
tp yg pasti mmg air mata wa lah peneman setia wa smlm
x tinggal kn wa lgsg
sedetik pn x,pny la setia nya

tp btl la kate org
perasaan antr ibu & anak
xde sape blh pisah kn kecuali DIA
wa bgn pagi td
wa tgk miss call dr ummi wa
dan2 jgk air mata wa jatuh balik tyme tuh

smlm wa ingt kt dia
ntah2 smlm pn dia ingt kt wa
cuma mesti dia x sempat nk call wa
so,pagi td dia call tny khabar wa
& wa pn leh dh la senyum sket hari ni

cuma yg wa x fhm
knp wa terlebih emosi smlm
terlalu emosi laa
kalah emoticon(ade kaitan ke?)

hehe,kate nk ringkas kn
ni dh pnjg lebar
xpe la,bagi lu org bace kasi fhm sket laa

kt sini wa cuma nk bg pesanan sket laa
utk kalian & jgk diri wa
selagi ibu bapa kite ada
hargai lah mereka
syg mereka sepenuh hati
tanpa mereka siapalah kite

kite selalu menghargai seseorang
bile dia sudah pergi
jgn biarkn perkara ini terjadi kpd ibu bapa kite
sygi mereka & ingt lah mereka
doakn kesejahteraan mereka
di dunia & di akhirat....
amin....

*WA SYG UMMI KU NIK MERIAM & BABA KU AZMI RAHMAN*
**MUUUAAAHHH**
**MUUUAAAHHH**
**MUUUAAAHHH**

p/s:hepi belated besday kt adik wa ain,br lmbt asal kn wish...ahakksss...
to ecah:jgn lupa belanja besday wa..kongsi ngn lala...

sekian dulu
from:>>> wa yg terlebih emosi..=)




Saturday, March 13, 2010

cerita merpatiku...

cerita merpati...

kisah bermula bila suatu hari ak ditakdir kn berjumpa dgn merpati yg cukup cantik...
cukup sifatnye...cukup putih,cukup besar,dan cukup suci....
ia datang kpd ku dgn wajah yg cukup riang...
ak cukup senang dgnnya...


hari2 ia datang kpd ak...
menyenangkn hati ak,menemani ak...
x kira waktu senang atau susah ia tetap bersamaku...
sejujur nye ak mula sayang kpd nye...


waktu berjalan & hari berlalu...
kami gembira bersama....
ia tempat ak meluah kn segala2 nye..
& begitu jua dgn nye...


ak jaga ia bagai ak menjaga diriku...
agar ia x terluka...
ak beli kn sangkar untuk nye...
ak hiasi sangkar nye secantik2 nye...
ak berikn segala nye hanya untuk nye..


tapi benarlah kate pepatah...
langit x selalu nye cerah....
& hidup x selalu nye indah...


merpati ku ingin hidup bebas...
mengenali merpati2 lain...
malah mungkin ingin merapati mereka...


yg menjadi tanda tanya..
adakah ak cemburu?
salah kah ia ingin hidup bebas?
sejujur nye ak sudah keliru...
tentang hati & perasaan ku....


hidup kami x lagi seceria dahulu...
x ada lagi gelak ketawa di bibir ku...
cuma titisan jernih air mata menemani ku...
saban hari & saban waktu berlalu...
cuma itu peneman ku...


bila ak lihat merpati lain...
hidup bebas berterbangnan di udara...
mungkin kah ia juga ingin kn seperti itu?


lama ak berfikir...
mungkin kah ini penamat segala nye?
ia memang ditakdir kn untuk hidup bebas...
bebas dari ak...
bukan didalam sangkar seperti selalu...


akhir nye ak pasrah...
jika ini ketentuan dari-Nya....
ak lepaskn ia pergi..
pergi & bebas kn diri....
terbang jauh di dada langit...


disaat ak melepas kn ia pergi...
hati ku terlalu sedih...
sekarang....
hilang sudah tempat ku mengadu...
sangkar milik nye kosong...
kosong seperti hati ku....


namun,setiap yg terjadi...
ada hikmah disebalik nye...
ak harap ia akn lebih bahagia...
malah lebih gembira..
bersama merpati2 lain...


disaat ak lihat ia terbang tinggi...
ingin sekali ak memanggil nye kembali...
tapi apa kn daya ku...
ia tetap berlalu...


hidup ku kini cuma ditemani kenangan kami...
ak harap ak cukup kuat kali ini untuk membiarkn ia pergi...
pergi menjalani hidup yg lebih bererti...
percayalah...
kau tetap dihati....


p/s::>>>sekira nye derita merindui mu itu sebenar nye bahgia,ak pilih derita...